söndag 18 september 2011

Nystart....nästa utmaning

Då var det dags att kicka igång bloggen igen, inte minst för att motivera mig för mina nya projekt. Den här gången är det tyvärr inget berg som ska bestigas utan en löprunda eller två som ska avklaras på en, med mina mått mätt ansenlig tid.

Mål 1 är det minst sagt folkliga Göteborgsvarvet 12/5 2012, kanske inte världens största utmaning i fråga om längd men det är ändå ett halvt Marathon som ska avklaras.

Mål 2....har inte riktigt spikat det ännu men jag hoppas göra det inom kort.

Mina grundförutsättningar är följande: Så sent som i Juni hade jag aldrig sprungit längre än 12 kilometer åt gången och i ärlighetens namn har jag aldrig varit någon större löpare, snarare tvärt om. Nu tänkte jag dock råda bot på det ordentligt. Jag tänkte inom kort återkomma med min måltid, den riskerar att bli ganska ambitiös, den stora utmaning är att inse om det är en realistiskt mål eller inte.

Är nu i full färd med att konstruera träningsupplägget som kommer innehålla både korta intensiva intervallpass så som malande långpass. De senaste två månaderna har det blivit mellan 30-55 km i löpdistans varje vecka och det lär troligtvis landa där även i fortsättningen.

Bloggen kommer denna gång inte enbart att innehålla sportliga och fysiska utmaningar utan även en del åsiktsförmedlande. Ni som har mig som vän på Facebook har kanske inte undgått att då och då se mina inlägg om politik och andra samhällsfenomen som engagerar, upprör eller kanske entusiasmerar mig. Har liksom lite svårt att hålla tyst när jag blir engagerad.

Så där ja...nu var den första inlägget på väldigt länge publicerat och jag hoppas att det blir många fler för det skulle tyda på att träningen och engagemanget är på topp! Nu kör vi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar